dinsdag 14 februari 2012

Batterij laad niet meer op? Probeer dit!

Als de batterij bijna volledig ontladen is zorgt de ZX3 voor een auto shutdown. Als je vervolgens probeert de batterij op te laden uit deze coma, weigert hij bij sommige mensen boven het niveau te komen waar de auto shutdown niet meer optreedt. (Denk aan de iPhone die niet aan wil gaan totdat hij boven de 5% lading is vanuit een volledig ontladen staat). Door deze "fout" in het ontwerp is het nodig om de aan/uit knop ingedrukt te houden, of continu te klikken, gelijk nadat je de camera aan de oplader hangt. Dit zorgt ervoor dat de auto shutdown optie overruled wordt. De camera zal inderdaad weer uit gaan, maar als het goed is blijft nu het laadlampje branden en wordt hij weer normaal opgeladen...

13 opmerkingen:

  1. zelfs dan gaat hij niet aan. Accu opgeladen via externe oplader. deze geeft aan dat de accu vol is. momentje dat de zx3 aan ging, geeft hij aan dat de accu leeg is ???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Frank,
    heb je ook de manier geprobeerd die in het stukje beschreven is? De accu kan weliswaar vol zijn, maar het probleem zit in de PlaySport. Door de aan/uit ingedrukt te houden, of continu te klikken zou je de auto shutdown moeten kunnen overrulen. Heb je reset ook al geprobeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier exact hetzelfde probleem, alleen werkt het bij mij ook niet :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. als ik heb in het stopcontact doe dan reageert hij nergens op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We zijn ondertussen wel wat verder als 2012 maar ik kamp nu (2016) met het zelfde probleem. Heb ondertussen twee camera's die het niet meer doen. Laden niet, gaan dus ook niet meer aan.

    Ik ga vanavond eens proberen of de geboden oplossing werkt, of zijn er ondertussen misschien meerdere oplossingen gevonden?

    Groet,
    Dion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb hetzelfde probleem. Het ingedrukt houden van de aan/uit-knop helpt niet. Moet ik een nieuwe accu bestellen? Heeft iemand enig idee?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste Danny,
    Ik heb het ook tot in den treure geprobeerd maar helaas geen enkel resultaat geboekt.

    Een nieuwe accu bestellen heb ik niet aangedurfd, ik kreeg nl. uit voorgaande verhalen de indruk dat het meer een software matig probleem zou zijn.

    Helaas dus geen oplossing.

    Groet,
    Dion

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Dion, ik zie nu pas je reactie. Zonde is het, dat de Kodak ons in de steek laat. Toch ga ik het erop wagen en een nieuwe accu bestellen. Je weet het maar nooit... Ik sta versteld van de prijs van een nieuwe hd-camera met deze eigenschappen. Daarom eerst maar deze goedkope oplossing proberen.

      Verwijderen
    2. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Als het bij jou werkt ga ik dat ook maar eens proberen. Zijn die accu's eigenlijk nog wel te koop?

      Verwijderen
  8. Goed nieuws, Dion, bij www.accu-shop.nl heb ik een nieuwe batterij gekocht (de Kodak Klic 7004, artikelnummer Fujinp50_705).
    Inclusief verzendkosten was ik 8,95 euro kwijt. Voor zo'n bedrag wilde ik de gok wel wagen.
    Gisteren werd hij, keurig verpakt, bezorgd. En zie! De batterij laadde keurig op. Volgens mij doet het cameraatje het weer. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb mijn nieuwe accu ook binnen maar geen enkel resultaat. Ook de eerder genoemde oplossing met het indrukken van de knop brengt niets. Erg jammer, maar was het proberen waard.

      Verwijderen
    2. Wat jammer, Dion. Bij mij werkt het wel, na het opladen van de accu doet de Sony het weer. Ik hoop dat zich voor jou op de een of andere manier toch een oplossing aandient. Succes!

      Verwijderen
  9. Wauw, dat is echt goed nieuws. Ik ga vanavond direct een batterij bestellen, ik ben heel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen